Terra, planeta noastră, poate fi privită din perspectiva formei sale ca „cea mai dulce cupă de înghețată cu fistic”, iar aroma sa veritabilă conturată prin multitudinea geosferelor, reprezintă dovada faptului că este singura planetă care poate susține VIAȚA!
Totuși, activitățile contemporane completate de creșterea accelerată a populației, pune în pericol zonele înghețate ale planetei, declanșând în lanț fenomene meteorologice extreme și consecințe dezastruoase asupra mediului. Sectorul industrial, transporturile, marile ferme de animale și defrișările, sunt activități economice, practicate la scară largă zilnic și care emană în atmosferă cantități ridicate de gaze cu efect de seră (GES), care au drept consecință, creșterea temperaturilor.
În fiecare an, pe 15 mai, se sărbătorește ZIUA INTERNAŢIONALĂ DE ACŢIUNE PENTRU CLIMĂ, prin care se promovează la nivel educațional responsabilitatea umană, de a proteja planeta, prin activități care să reducă emisiile și prin elaborarea de tehnologii nepoluante.
Așadar, în perioada 15-17.05.2024, elevii claselor a V-a A (Prof. Dirig. Butnariu Carmen-Elena) și a V-a B (Prof. Dirig. Crânguș Mirela), sub coordonarea prof. Nicoară Raluca-Gabriela și Cosma Andreea-Nicoleta, au realizat activități de prevenire și combatere a efectelor schimbărilor climatice, în cadrul proiectului „Pământul Oamenilor”, coordonat de Prof. Zaharia Elidia-Carmen.
Activitățile au constat în elaborarea unui album „Albumul Încălzirii Globale”, prin desene artistice și picturi care au surprins planeta într-un „viitor topit” de valurile de căldură, precum și în realizarea individuală a unor observații meteorologice, timp de o săptămână, care au completat „Buletinul Meteo” al clasei.
La nivelul clasei, pentru a simula efectul de seră, s-a măsurat temperatura aerului din sală cu un termometru clasic, care a înregistrat valoarea de 24°C, după care acesta a fost introdus într-o pungă, iar valoarea temperaturii a ajuns la aproape 26°C.
Aceste activități au fost completate de o serie de dezbateri pe tematica schimbărilor climatice și de un joc „Micul Meteorolog”, prin care elevii au „emis” prognoza Dobrogei în ziua curentă.