Iubește frumosul!

Acesta este îndemnul cu care încheiem activitățile proiectului „Școala bunului simț” din acest an școlar. Dar ce înseamnă frumosul?

Îl întâlnim în artele plastice, în teatru, în film, în cântecele pe care le îndrăgim, dar și în ochii părinților, ai fraților, în ochii celui mai bun prieten.

Oglinda reflectă chipul frumos, nu și sufletul. Frumusețea sufletului reiese din comportamentul nostru, din vorbele pe care le rostim, din alegerile pe care le facem.

Acestea au  fost concluziile la care  am ajuns împreună cu micii școlari.

 

         Elevii claselor CP-II au urmărit filmulețul „Cel mai frumos loc”, însoțindu-l pe Iepure în căutările sale, apoi s-au purtat discuții pe baza filmului. Copiii au exprimat care este pentru ei cel mai frumos loc și au motivat alegerile făcute, apoi au reprezentat prin desen „Cel mai frumos loc”. 

Întrucât frumosul este sau nu în tot și în toate, ne-am oprit și asupra comportamentelor. Elevii au urmărit filmulețul „Așa da, așa nu”, îndrumați de doamnele învățătoare. Au spus „DA” comportamentelor frumoase și „NU” celor nepotrivite, venind cu argumente, au învățat cum e frumos să te comporți când merg în vizită, când se află în parc cu prietenii sau la școală cu colegii.

 

Elevii mai mari, clasele a III-a și a IV-a, au fost provocați să găsească cele mai frumoase 10 cuvinte din limba română, să alcătuiască câmpul lexical al cuvântului „frumos” și alte exerciții interesante printre care acela de a continua pe un afiș enunțul..

EU CRESC FRUMOS DACĂ…. 

Vom ține cont de aceste mărturisiri și le vom împărtăși tuturor celor care contribuie la educația lor.

Prof.  înv. primar Florentina MARIN

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>