Pe 14 decembrie 2016, în Şcoala Gimnazială nr. 18 „Jean Bart” Constanţa s-a sărbătorit Ziua Internaţională a… Maimuţei: toţi elevii şcolii au mâncat banane banale – donate cu generozitate de Carrefour Constanţa – , dar cu siguranţă mai exotice decât „Cornul şi laptele”, au dansat, au vizionat un film şi au aflat, cu această ocazie, mai multe despre acest animal…
Activitatea, coordonată de prof. Capră Mihaela şi de prof. psiholog Ghiţoiu Daniela, are în spate o întreagă echipă inimoasă de oameni şi face parte din proiectul şcolar „O zi pentru fiecare”, proiect născut din dorinţa colectivului nostru profesoral de a creşte motivaţia elevilor, de a consolida relaţia lor cu şcoala, un loc deja prietenos şi plăcut, cu foarte mult suflet, în care periodic sunt întâmpinaţi de surprize, de activităţi utile şi agreabile, complementare programei şcolare. Un proiect serios, nu glumă!
O zi pentru fiecare
Calendarul proiectului şcolar „O zi pentru fiecare”, ce conturează o nouă viziune asupra educaţiei, are 63 de zile de sărbătoare: unele, de-a dreptul solemne, au ca scop dezvoltarea culturii generale la elevi, precum Ziua Naţională a Armatei, Ziua Naţională a României, Ziua Europei etc. iar altele, mai puţin conformiste, lasă un loc generos şi spiritului ludic: ziua internaţională a toleranţei, a zâmbetului, a maimuţei, a săritului ca broasca, a prăjiturilor de ciocolată, a îndeplinirii viselor, a proiectării filmelor în aer liber etc. Ambele tipuri au importanţa lor, în conturarea personalităţii elevilor noştri. Cât despre importanţa învăţării în joacă la copii, e de prisos să insistăm asupra ei. A spus-o, ca nimeni altul, Lucian Blaga: Copilul râde: „Înţelepciunea şi iubirea mea e jocul!”
Mii de mulțumiri sponsorului nostru, Carrefour Constanţa, pentru fructele trimise copiilor!
„A fost distractiv azi să dansăm dansul maimuţelor şi să mâncăm banane. Au fost cele mai bune banane pe care le-am mâncat vreodată!”, ne-a spus Matei, elev din clasa I.
Iată câteva alte gânduri de la părinţi şi cadre didactice:
„Preocuparea cadrelor didactice pentru găsirea unor noi metode de motivare a şcolarilor este o prioritate a şcolii noastre”, ne-a declarat doamna director, prof. Loredana-Maria Busuioc.
„Ideea de a implica elevii în tot felul de activităţi şi jocuri este foarte apreciată de colectivul de părinţi, care găsesc şcoala inovativă, cu profesori şi învăţători creativi”, a afirmat domnul M., un părinte.
„Dezvoltarea inteligenţei emoţionale la elevi este o preocupare permanentă a şcolii noastre. Din acest motiv antrenăm elevii în activităţi diverse, care să-i ajute să considere şcoala un loc prietenos. Cred că achiziţia de informaţii nu este suficientă dezvoltării elevilor, pentru că ei să fie fericiţi şi să reuşească în viaţă. Acest proiect, alături de alte proiecte ale şcolii, mă determină să cred că noua viziune educativă a şcolii este una inspirată, care avantajează elevii”, a concluzionat doamna psiholog Ghiţoiu Daniela.
Monkey business
Pentru că maimuţa este animalul cel mai apropiat de om pe scara filogenetică, ea s-a bucurat dintotdeauna atât de respect cât şi neîncredere… Indiferent de specie, maimuţa este un animal nu prea frumos, dar foarte vanitos, inteligent, sociabil, care îşi foloseşte abil mimica; de asemenea este şi un animal egoist, lacom; în culturile orientale, maimuţa trăncănitoare simbolizează distracţia, iar când este îmblânzită, inteligenţa şi loialitatea. În China, ea simbolizează sănătatea, succesul şi protecţia, dar este considerată poznaşă, având un caracter jucăuş. În zodiacul chinezesc, maimuţa reprezintă atât fantezia cât şi o figură înşelătoare, fiind baza caracterului uman. În hinduism, maimuţele sunt sacre, au un caracter pozitiv, zeul maimuţelor, Hanuman, reprezintă curajul, viteza, abilitatea şi puterea, şi poate transforma focul în energie spirituală. Credinţa creştină, în schimb, vede în maimuţă un simbol al unor păcate, precum pofta, răutatea, lăcomia, beţia, lenea şi vanitatea. Conform calendarului chinezesc, anul Maimuţei de Foc a început pe 8 februarie 2016 şi îşi va termina influenţa pe 27 ianuarie 2017.