Nici măcar „Ziua Izabellei” nu i-a împiedicat pe elevii din clasele a III-a A şi B să celebreze împlinirea a 165 de ani de la naşterea lui Mihai Eminescu: ea le-a prilejuit, în şcoala noastră, două activităţi distincte, cu participarea extraordinară a colegilor lor mai mari, din clasele a VII-a.
Cea dintâi activitate, un joint-venture între elevii de la III A şi de la VII A, coordonaţi de înv. Păcuraru Viorica, respectiv de prof. Carmen Butnariu, s-a numit „Eminescu – poetul nepereche” şi a vizat cunoașterea și respectarea patrimoniului literar naţional, stimularea lecturii în rândul elevilor de toate vârstele precum şi valorificarea aptitudinilor lor literare.
Activitatea a început cu prezentarea unor date despre viața și activitatea marelui poet prezentate de elevii clasei a VII-a, adaptate într-o manieră potrivită vârstei și nivelului de înțelegere al unui copil de clasa a III-a. Apoi cei mici au participat la un concurs de recitare, bineînțeles poezie eminesciană, fiind jurizați și recompensați cu diplome de colegii mai mari. În următorul moment, elevii împărțiți pe grupe au exprimat în desene câteva dintre poeziile alese și citite de către cei de la clasa a VII-a, care i-au ajutat și cu sugestii pentru finalizarea lucrărilor plastice. În ultima parte, s-a organizat un mini concurs fulger pentru a obține feed-back-ul imediat al întregii activități.
Convingerea tuturor că această acțiune, dedicată celebrării celui mai mare poet la literaturii române, a fost o reușită, reiese din faptul că toți copiii și-au exprimat dorința de a continua astfel de colaborări…
*
Cea de-a doua activitate s-a numit „Luceafărul poeziei româneşti” şi a fost derulată de clasa a III-a B, sub coordonarea înv. Postică Cornelia.
Deşi cei mici nu au avut timp să aprofundeze opera marelui poet, ei au înţeles totuşi valoarea poeziilor sale, cele studiate la ore şi ca lectură suplimentară. S-au arătat impresionaţi de muzicalitatea ei, în special, dar şi de imagistică. De aceea, la concursul de recitare s-au străduit să redea, cât mai frumos, armonia versurilor, iar la proba de desen din conţinutul poeziilor, să reproducă, cât mai fidel, tablourile descrise.
Activitate s-a încheiat cu acordarea de diplome tuturor participanţilor. Concursul a fost jurizat de colegii lor mai mari din clasa a VII-a B.
„Pălăriile gânditoare” reprezintă un joc didactic creativ, antrenant şi îndrăgit de elevii de la clasa a III-a B. A fost folosit foarte des la orele de comunicare în limba română, dovedindu-se o încântare atât pentru copii cât şi pentru învăţătoarea lor, deoarece copiii s-au întrecut în rezolvarea cât mai creativă a sarcinilor.